Kategorijos / Gamintojai

Prenumeruoti

Galima atšaukti naujienas bet kuriuo metu.

Naujienos ir straipsniai

2013-04-09 Naudingiausių pavasario produktų Top 10

Visi suprantame, jog žiemą ir ankstyvą pavasarį su maistu žmogaus organizmas gauna mažesnį vitaminų ir kitų naudingų medžiagų kiekį, kadangi šiuo laikotarpiu vartojama daugiau konservuotų ar kitaip apdorotų produktų, riebių patiekalų, nesveikų užkandžių. Jei norite būti žvalūs ir energingi, būtina rūpintis savo mityba. Esama maisto produktų, kurie gali pagerinti nuotaiką bei atmintį, suteikti energijos, paspartinti medžiagų apykaitą. Kokie jie?
 

Graikiniai riešutai


Graikiniuose riešutuose yra biologiškai aktyvių medžiagų – polifenolių, antioksidantų ir žmogaus organizmui reikalingų riebiųjų rūgščių, stimuliuojančių smegenų veiklą. Taip pat graikiniai riešutai suteikia sotumo jausmą, tačiau moterims jie naudingi ne tik kaip svorio kontrolieriai, nes įtraukus juos į racioną, sumažinama krūties vėžio atsiradimo rizika. Per dieną užtenka suvalgyti 50 gramų riešutų. Ginekologai pataria juos valgyti, jei esant nevaisingumui. Verta paminėti, jog jie gerina nuotaiką, kadangi riešutai virškinami labai lėtai, tai padeda išvengti streso.
 

Šparagai


Šparagai turi daug vertingų vitaminų ir mineralų: vitaminų A ir C, geležies, kalio, cinko. Juose labai mažai kalorijų (100 gramų šparagų – tik 10 kcal) ir beveik jokių riebalų ir daug baltymų bei ląstelienos. Šparagai padeda tirpdyti kilogramus, gerina nuotaiką. Šparagus virkite ir valgykite be druskos, taip geriau pašalinsite iš organizmo šlakus.

Česnakai


Česnakuose gausu fitoncidų, specifinį skonį ir kvapą duodančio alicino, itin daug monosacharidų, azotinių medžiagų, ląstelienos. Česnakuose esantis alicinas padeda apsaugoti nuo persivalgymo, nes siunčia sotumo signalus į smegenis. Taip pat jie stiprina imuninę sistemą, todėl juos reikėtų valgyti kiekvieną dieną.

Pupelės


Jos labai maistingos, nes turi daug vertingų baltymų, o riebalų beveik nėra. Taip pat jose labai daug magnio, fosforo, kalio, kalcio, cinko. Pupelės yra vienas iš geriausių produktų norint atsikratyti nereikalingų kilogramų, kadangi pupelės greitai suteikia sotumo jausmą, o jas skaidydamas organizmas išeikvoja daug energijos.
 

Špinatai


Špinatai ne tik skanūs, bet ir labai naudingi. Juose mažai kalorijų, labai daug geležies ir kitų svarbių medžiagų – vitamino A, C, mineralinių medžiagų, ląstelienos. Vienoje porcijoje špinatų yra 3 gramai baltymų. Puodelis špinatų per dieną gali suteikti jums reikiamos energijos. Špinatai stiprina imuninę sistemą, sumažina tikimybę susirgti kai kurių rūšių vėžiu. Be to, špinatai pagerina protinę veiklą bei atmintį.
 

Artišokai


Artišokai ne tik valo organizmą, bet ir papildo jį energijos. Šios daržovės – magnio, geležies, kalcio, vitaminų A, B ir E saugykla. Artišokai padeda atkurti pažeistas ląsteles, skatina virškinimo sistemą. Jie rekomenduojami tulžies, inkstų ligomis, diabetu sergantiems žmonėms.
 

Lašiša


Tai ne tik skani, bet ir puikių maistinių savybių turinti žuvis. Lašišoje yra nesočiųjų riebiųjų rūgščių, beta karoteno, vitaminų A, D, B17 B2, B12, folio rūgšties, kalcio, forforo, magnio, geležies, jodo, fluoro, cinko, omega-3 riebalų rūgščių; taip pat medžiagų, mažinančių cholesterolio kiekį kraujyje, reguliuojančių kraujospūdį, naudingų širdies veiklai. Dažnai valgydama lašišą sustiprinsi savo imuninę sistemą, tapsi atsparesnė viršutinių kvėpavimo takų ir plaučių ligoms. Taip pat ji padeda palaikyti gražią odą.
 

Braškės


Braškės yra puikus vaistas nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Mažina riziką susirgti vėžiu, pristabdo senėjimą. didelis antioksidantų kiekis braškėse stiprina imuninę sistemą ir padeda apsisaugoti nuo ligų. Jos turi daug vitamino C, K,  kalio, mineralų. Braškėse yra daug folio rūgšties (vitamino B 9) - kuri gerina atmintį.
 

Kiaušiniai

Pasak mitybos specialistų, kiaušinis yra labai vertingas produktas. Jame daug baltymų ir vitaminų A, D, E. Taip pat yra vitaminų B1, B2, B6, B12, niacino, magnio, fosforo, kalio, kalcio, truputis geležies, nemažai seleno. Kiaušinyje yra daug lengvai virškinamų visaverčių, visas nepakeičiamąsias aminorūgštis turinčių baltymų. Kiaušiniai turi folio rūgšties, kuri gerina atmintį.

 
Mėlynės

Gausu kalio, fosforo, kalcio, ypač daug geležies ir mangano. Jie aktyvina angliavandenių, baltymų ir riebalų apykaitą bei hormonų sintezę, reikalingi augimui, kraujo gamybai, audinių kvėpavimui. Šios uogos turi mažai kalorijų ir daug ląstelienos, antioksidantų bei fitonutrientų. Reguliariai valgant mėlynes gerėja trumpalaikė atmintis ir stabdomi ląstelių senėjimo procesai.