Kategorijos / Gamintojai

Prenumeruoti

Galima atšaukti naujienas bet kuriuo metu.

Naujienos ir straipsniai

2013-01-30 Sveiki ir skanūs skanėstai

Šaltuoju metų laikotarpiu dažniau laiką leidžiame namuose, todėl daugiau gaminame ir valgome. Taip pat padidėja saldumynų poreikis, o priaugti papildomų kilogramų nesinori. Lieka vienintelė išeitis – sveiki ir nekaloringi saldėsiai.


Noras smaguriauti


Jis yra natūralus. Suvalgius saldumyną – pagerėja nuotaika, nes kasa išskiria daugiau insulino ir tam tikri baltymai, triptofanas, iš kraujo patenka į smegenis. O čia virsta serotoninu, kuris yra geros nuotaikos ir laimės hormonas. Serotoninas reguliuoja miego ritmą, lytinį potraukį, agresyvumą, atmintį, apetitą, nerimą ir apskritai – gyvenimo džiaugsmo pojūtį. Tad kuo daugiau išsiskiria šio hormono, tuo geriau jaučiamės. Tamsiuoju metų laiku dėl saulės trūkumo laimės hormono pasigamina mažiau, todėl norisi dažniau pasmaližiauti. Kai tik gomurys pajaučia saldumo skonį, pasaulis nusidažo daug gražesnėmis spalvomis. Tačiau reikia prisiminti, jog nuotaiką gali pakelti ne tik kaloringi pyragai, keksai ar saldainiai, bet ir sveiki gardėsiai.
 

Saldumynai, kurių reikėtų vengti


•    Visų pirma tai – sausainiai. Tai nėra sveikas desertas, nes juose yra daug cukraus, gyvulinės kilmės riebalų bei nesočiųjų riebalų rugščių. Dažnai valgant šių kepinių padidėja cholesterolio kiekis kraujyje. Dėl to didėja rizika susirgti širdies ligomis.
•    Įvairūs šokoladiniai batonėliai yra skanūs ir greitai numalšina alkį. Tačiau sotumo jausmas yra labai trumpalaikis, o kalorijų gauname labai daug. Juose gausu cukraus ir riebalų. Juk šokoladiniai batonėliai gaminami iš kakavos sviesto, trintos kakavos, pieno ar išrūgų miltelių, miltų, augalinių riebalų, kiaušinių baltymų miltelių, laktozės, riešutų.
•    Guminukuose ir ledinukuose yra labai daug konservantų, aromatizuojančių medžiagų ir dažų, kurie, manoma, gali sukelti vėžį. Juose nėra jokių maistingųjų savybių. Šie saldumynai suteikia tik tuščias kalorijas ir nieko daugiau.

Sveiki ir skanūs saldumynai

Džiovinti vaisiai. Džiovinant vaisius išlieka visos naudingosios medžiagos, kurios buvo ir šviežiuose: kalcis, geležis, magnis, kalis, pektinai, įvairūs vitaminai. Bet labiausiai džiovinti vaisiai vertinami dėl juose esančios virškinimą gerinančios ląstelienos, kuri sugeria vandenį ir dalyvauja maistui judant organizme. Taigi drąsiai valgykite razinas, datules, džiovintas slyvas, abrikosus.
Tiramisu. Pagal tikrąjį receptą pagamintame Tiramisu deserte yra daug kalio ir magnio, nes pagrindinė šio skanėsto sudedamoji dalis – sūris. Tiramisu desertas suteikia energijos ir išvaiko miegus, nes jame yra nemažai kavos. Šiame deserte nėra daug riebalų, todėl jis lengvai virškinamas ir paimamas.
Želė. Pagardinta vaisiais ar šviežiomis uogomis – puiki atgaiva ir sveikatos šaltinis! Želė ypač tinka visoms, norinčioms sustiprinti plaukus, tai ji dar ir gerina virškinamojo trakto veiklą bei mažina cholesterolį.
Zefyrai.  Jie gaminami iš vaisių tyrės, cukraus, baltymų ir agaro – augalinės kilmės želatinos, gaunamos iš dumblių. Tačiau rinkdamiesi atkreipkite dėmesį, ar nepridėta nenatūralių priedų.
 Kartusis šokoladas. Juodasis šokoladas yra sveikas ir juo galima drąsiai mėgautis. Tačiau renkantis šokoladą, atkreipkite dėmesį, kad sudėtyje nebūtų cukraus, taip pat į kakavos kiekį šokolade, jos turi būti ne mažiau kaip 80%. Kartusis šokoladas nesukelia kraujagyslių ligų bei vėžio.
  Kepti vaisiai. Išsikepkite vaisų. Kepimui puikiai tiks ir kriaušė, ir obuolys, ir bananas. Vaisių apibarstykite ruduoju cukrumi arba aptepkite medumi, užberkite cinamono, juodojo šokolado ar kokoso drožlių, suvyniokite į foliją ir kepkite iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 10 minučių.
 

 Duoniukai, trapučiai. Kai norisi ką nors kramsnoti žiūrint televizorių ar skaitant, puikus saldumynų pakaitalas – duoniukai, trapučiai. Jie turi nedaug kalorijų. Be to, labai skanu juos valgyti užtepus varškės, uogienės ar pan. Galima gaminti sumuštinius su mėsa, vaisiais.